2013. november 28., csütörtök

A pedagógusok államosítása

Az Eszmélet Kör a Nemzeti Pedagógus Kar[1] ügyében felkért egy előadás megtartására. Az eseményre 2013. október 26-án került sor. Az alábbiakban az előadás diáit másoltam át, teszem közzé ebben a formában. A diák tartalmát nem változtattam meg.  Arra nincs módom, hogy a diákhoz fűzött kommentárjaimat is felidézzem. Néhány helyen lábjegyzettel igyekeztem segíteni a szöveg értelmezését.


A pedagógusok államosítása

A Nemzeti Pedagógus Kar helye és szerepe az orbáni totális állam totális oktatási rendszerében

A Nemzeti Pedagógus Kar a XX. sz-i keresztény-nemzeti kurzus világát idéző(á1) orbáni totális államban(á2)[2] a hatalom „bebetonozása”(á3) egyik alrendszerének – az oktatási rendszernek – az eszköze(á4), mellyel az oktatási rendszer kulcstényezőinek egy részét kívánják bevonni a rendszer legitimálóinak körébe(c1)[3], nagyobbik részét sakkban kívánják tartani(c2), és egyben a társadalmi együttműködés hosszú idő alatt kialakult rendszerét akarják kiiktatni(c3).

        Nemzeti Pedagógus Kar – a szimbolikus erőszak eszköze[4]

Á1.
A Fidesz-Magyarország totális állam, amely a teljes állami és társadalmi rendszert ellenőrzése, irányítása alá vonja abból a célból, hogy hatalmát hosszú távon biztosítsa.

A hatalom nem a társadalom /a polgárok boldogulását, hanem a hatalom birtokosai és vazallusai személyes hatalmát, vagyonosodását, a politikai ellenfelek és a kritikus tényezők ellehetetlenítését szolgáló eszköz.

        orbáni totális állam – álruhás diktatúra, vazallokrácia[5]

- gazdaság – Simicska-Nyerges, föld, trafik, Eu-pályázatok, államosítás
- politika és állam – a teljes intézmény-rendszer totális ellenőrzése, irányítása
- nyilvánosság – monopolisztikus helyzet
-civil szféra – CÖF, egyéb vazallus szervezetek

jogi-, szervezeti-, pénzügyi-, és személyi eszközökkel biztosított totális rendszer

Á2.
Az orbáni totális állam a két világháború közötti keresztény-nemzeti kurzust tekinti példának, Orbán e korszak tekintély-uralmi rendszerének reinkarnációján „dolgozik”.
       
- Horthy-, Bethlen-, Klebelsberg-kultusz,
- Egységes Párt, erős állam, túlfűtött nemzeti érzés, határon túli magyarság, fordított szekularizáció, katolikus egyház kiemelt támogatása, a baloldal bűnös beállítása és kiiktatására tett kísérletek, az igazságszolgáltatás politikai eszközként való felhasználása, …

Á3.
Orbán a közjogi hatalmat saját „lovas-szobra” építésre, családja és vazallusai vagyona gyarapítására használja fel.
(lásd: törvényekkel segített korrupció)[6]

Ezen túl egy további cél vezérli: 2014-ben a választások eredményeként ismét ő lehessen Magyarország miniszterelnöke. Bármilyen eszközzel, bármi áron. Mert, ha ez nem jön be, az visszamenőleg is érvényteleníti mindazt, amit művel.

 Á4.
Eszközök, amiket Orbán a jelenben, és jövőbeni hatalma érdekében felhasznál
 - törvényhozás (lásd alaptörvény!!)
 - államigazgatás (lásd pl. a középszintű közigazgatást)
 - igazságszolgáltatás (lásd OBH)
 - választási törvény
 - nyilvánosság (lásd közszolgálati TV, rádió)
 - ….
 - OKTATÁSI RENDSZER


Oktatási rendszer fejlesztése -- 1985-től nagyjából egyetértés 2010-ig
        - centralizált – decentralizált
- uniformizált – egyedi pedagógiai program alapján (pl. NAT  30% egyéni)
        - egyszínű - sokszínű iskolarendszer
        - tartalmi, módszertani értelemben moder-    nizálódó
        - szakmai és társadalmi párbeszéd igénye 

Akad/t probléma bőven, de voltak nemzetközi mércével is kimutatható eredmények.


2010/11 – paradigmaváltás: az oktatási – ezen belül a köznevelési – rendszer nem a felnövekvő generációk társadalmi munka-megosztásba való bekapcsolódását, a társadalom és a gazdaság fejlődésének dinamizálását, az egyén és a társadalom boldogulását, hanem a hatalmon lévők hatalmának – az orbáni vazallokráciának - a konzerválását szolgáló intézmény-rendszerré vált.


Az orbáni oktatási rendszer elemei

- embereszmény: vazallus-szervilis ember (függő helyzetben lévő szolgatudatú személy)

- ideológiai alap: keresztény-nemzeti gondolat - NEM KONZERVA-TÍV!

- jogi szabályozás – tv., rendeletek

- követelményrendszer – NAT (10% egyedi), kerettantervek,

- iskolarendszer – államosítás(!)-uniformizálás, centralizálás (KLIK), szakképzés gebinben (MKIK)

- tanügyigazgatás – a közigazgatásból     kiemelve (tankerületi rendszer)

- finanszírozás – átláthatatlan, diszkriminatív, forráskivonás,

- egy a tankönyv-rendszer – uniformizálás, ideológiai indoktri-náció

- ellenőrzési-értékelési rendszer – tanfelügyelet, életpálya-modell (személyes értékelésen alapuló előmeneteli rendszer), NEMZETI PEDAGÓGUS KAR


NEMZETI PEDAGÓGUS KAR

A) Hirdetett cél: a magyar pedagógus társadalom egészét magába foglaló, demokratikusan működő szakmai-képviseleti szervezet, mely a kormány szakpolitikai működésének partner-szervezete.
       
Látszólag rendben is van, de a NEMZETI PEDAGÓGUS KAR 

– nem önkéntes, a tv. erejénél fogva kötelezően tag minden közszférában dolgozó pedagógus,

- a tv. 13 §-ban, 73 bek.-ben szabályozza működését (az etikai eljárást 15 bekezdés-ben!)

- a szervezetet a kormány hozza létre,

- a miniszter gyakorolja a törvényességi felügyeletet,

- működési költségeinek nagyobb részét a kormány (ktgv.) biztosítja


B) Rejtett tantervi cél:
ba. a pedagógusok bevonása az új köznevelési rendszer legitimálói körébe, működtetésébe

Egy rendszer átalakítása akkor lehet sikeres, ha a rendszerben dolgozó emberek azonosulnak az átalakítással, aktívan, cselek-vően közreműködnek az átalakítás folyamatában.

 A pedagógusok „bevonása”
- pedagógiai indokoltságú intézkedések (16é, buktatás elsőtől, iskolarendőr, …),
- életpálya-modell – a béremelés ígérete(!), a kiszámítható előmenetel ígérete(!),
- NPK – ezernyi pedagógus erkölcsi elismerése a rendszerben biztosított pozíció által
               
ÜVEGGYÖNGY  PROJEKT
  
bb. a pedagógusok munkajogi rendszeren kívüli ellenőrzése, büntethetősége, a fenyegetettség révén sakkban tartásuk

NPK – pedagógus etikai kódex
minta – közszolgálati etikai kódex
„I/1. Kormánytisztviselőként feladatainkat
         Magyarország Alaptörvényéhez HŰEN,
         mindenekelőtt a NEMZET ÉRDEKÉBEN,
        teljes erőnkkel és legjobb tudásunk szerint törekszünk a jogszabályok alapján megválasztott vagy kinevezett vezetőink által kitűzött célok megvalósítására, az általuk kiadott utasításoknak megfelelően.”

bc. a történelmileg kialakult társadalmi-szakmai párbeszéd és együttműködés rendszerének kiiktatása

- szakszervezetek, civil szakmai szervezetek, szülő- és diákszervezetek,
       
- „a NPK „lefedi” a teljes pedagógus társadalmat, és képviseli az érdekeiket, nincs szükség egyéb képviseletre, „egyeztetésre”

„Így teljes a pedagógusok államosítása. Az állam létrehozza a pedagógusok kötelező „szervezetét”, e szervezet állami feladatok ellátását ellenőrzi, a pedagógusokra vonat-kozóan etikai kódexet alkot, mely alapján eljárhat a pedagógussal szemben, a szerve-zet működésének költségeit az állam bizto-sítja, és egyben ellenőrzi is a szervezet működését. Mézesmadzagként pedig a szervezet jóléti és egyéb kedvezményes szolgáltatásokat nyújt.” (részlet a Népszabadságban, e tárgyban megjelent írásomból)[7]


NEMZETI PEDAGÓGUS KAR
- 2013. szept. 1-től minden pedagógus tagja
- az előkészítő bizottság szept. 12-én      kapta meg a megbízást a minisztertől
- nyolc hónap áll rendelkezésre az előkészítésre – a választási kampány         hajrájában alakul meg a „szervezet”
- az Etikai Kódex 2014/15-ben készül el
- a demokratikus ellenzéki pártok választási győzelmük esetén a NPK megszüntetését tervezik


Összegzés

1. A Nemzeti Pedagógus Kar a pedagógusok államosítás révén az oktatási rendszer legitimálást segítő rendszer.

2. Az orbáni oktatási rendszer nem az emberek boldogulását, hanem az orbáni totális hatalom megszilárdítását biztosító társadalmi al-rendszer.

3. Az orbáni hatalom nem a teljes nemzet/társadalom érdekeit szolgálja, hanem Orbán és vazallusai gazdagodását, személyes hatalmuk megszilárdítását.

4. A Nemzeti Pedagógus Kar az orbáni vazallokráciában a pedagógus társadalom jobbágysorban tartásának eszköze.

Ceterum censeo: Orbánnak mennie kell![8]

 








[1] A szervezet megnevezése során a jogszabályban alkalmazott formát használom, noha az a magyar nyelv szabályainak nem felel meg …
[2] á1,á2, á3, á4 - állítás 1, állítás 2, állítás 3, állítás 4.
[3] c1, c2, c3 – cél 1, cél 2, cél 3.
[4] P. Bourdieau által használt fogalom, amikor nem kerül sor fizikai erőszak alkalmazására, hanem valamilyen szimbolikus eszköz segítségével történik az erőszak alkalmazása.
[5] A vazallusi (függőségi-szolgai) rendszer megjelenése a demokrácia struktúrájában. Paradoxonnak tűnik, de ez a fogalom írja le a mai politikai rendszert.
[6] Ezt Ferenczy Krisztina sajtóban megjelenő írásai, az előadás megtartását követően megjelent maffia-államról szóló könyvek (Debreczeni J, Magyar B) tételesen igazolják.
[7] Részlet a Népszabadságban, e tárgyban megjelent írásomból.

[8] A Népszava szerkesztője, Dési János fejezi be ezzel a fordulattal publicisztikáit. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése